Returer
Vi försänder inte förpackningsmaterial, men du kan använda dig av alla sorters standardkartonger - vi vill alltid göra det så enkelt som möjligt för dig. Har du alla delarna i din produktleverans? Perfekt - täck då över eller ta bort den ursprungliga streckkoden och du är redo.
Du kan anmäla returer inom ångerrätten på 14 dagar som börjar den dag du tog emot beställningen. I våra internationella E-Star-butiker och på alla online-marknadsplatser (t.ex. Amazon, eBay, FR MP, etc.) erbjuder vi till och med 30 dagars ångerrätt. I våra egna butiker (Klarstein, auna, blumfeld, Capital Sports) samt i tyskspråkiga E-Star-butiker i Tyskland, Österrike och Schweiz har du en ångerrätt på 60 dagar. Efter att ångerrätten löpt ut har du 2 års garanti, som garanterar att vi tar hand om reparation av och returkostnader för din produkt. De exakta villkoren för garantin hittar du i våra respektive onlinebutiker.
Om din beställning ligger inom avbeställningsperioden kan du begära en ersättning eller återbetalning utan att ange någon anledning. Returneringen av den beställda varan är kostnadsfri.
Du kan registrera en retur online på sidan med beställningsuppgifter för din beställning. Där kan du ladda ner och skriva ut den etikett som du ska fästa på förpackningen.
Om du inte längre har kvar originalförpackningen kan du använda en annan standardförpackning för att returnera varan.
Se till att varan är skyddad och glöm inte att inkludera alla tillbehör och delar av produkten och att täcka över eller ta bort den ursprungliga streckkoden på kartongen.
Om varan består av stora och skrymmande paket levereras den av ett fraktbolag. Transportföretaget ringer dig i förväg för att bestämma ett datum för avhämtning. Ge oss ett giltigt telefonnummer.
Transportören för försändelsen tilldelas automatiskt och kan inte ändras. Kontrollera fraktbolaget på den returlapp du får.
När vi har mottagit varan kommer vi automatiskt att göra alla arrangemang inom 7 till 10 arbetsdagar.
Om du har betalat returfrakten är det inte möjligt att få pengarna tillbaka eftersom du inte har använt vår förbetalda returetikett för returen.
Under den 2-åriga garantin täcker vi både reparations- och returfraktkostnaderna för din produkt.
När du anmält din retur skickar vi dig en returetikett med försändelsenummer. Du kan enkelt spåra din försändelse via spårningslänk.
Har du mottagit fel artikel? Vi ber om ursäkt! Via hemsidan med dina beställningsdetaljer kan du snabbt beställa en etikett för gratis retur.
Om du fått fler artiklar än du beställt, kontrollera din leverans och hur många paket den består av. Med hjälp av vår kundtjänst kan du snabbt beställa en etikett för gratis retur.
Om du upptäcker skador på produkten när du öppnar den, ta bilder och skicka dem till oss. Du kan begära ett utbyte, en reparation eller en återbetalning.
Om skadan endast påverkar ditt paket och du vill returnera något från den beställningen kan du använda vilket förpackningsmaterial som helst för returen. Registrera returen online via vårt verktyg för självreturer i bara 3 enkla steg:
Pengarna kommer att finnas tillgängliga på ditt konto inom 3-5 arbetsdagar från det att din begäran om återbetalning har behandlats.
Vi försänder inte förpackningsmaterial, men du kan använda dig av alla sorters standardkartonger - vi vill alltid göra det så enkelt som möjligt för dig. Har du alla delarna i din produktleverans? Perfekt - täck då över eller ta bort den ursprungliga streckkoden och du är redo.
Kontrollera fraktleverantören på den returetikett som du får. När vi har mottagit varan kommer vi automatiskt att göra alla arrangemang inom 7 till 10 arbetsdagar.
När du anmält din retur skickar vi dig en returetikett med försändelsenummer. Du kan enkelt spåra din försändelse via spårningslänk.
Om du inte fått någon returetikett, kontakta då vår kundtjänst. Vårt team hjälper dig snabbt och smidigt.
Om du vill ändra din registrerade reklamation till en ersättning eller ett produktbyte, kontakta då vår kundtjänst. Vårt team hjälper dig gärna.
Det kunde inte vara enklare: Kontakta bara aktuell speditör för att komma överens om en tid för upphämtning. Om speditören inte skulle erbjuda denna tjänst hjälper vår kundtjänst dig gärna. [email protected]
Ingen fara: Kontakta bara vår kundtjänst så att vi direkt kan kontakta lager och logistik och förklara ditt ärende.
Om du vill byta ut den mottagna varan mot en annan och du befinner dig inom ångerfristen, vänligen kontakta vår kundtjänst. Vi kommer att tillhandahålla en lösning för dig.
Om beställningen inte har skickats är det fortfarande möjligt att avbryta den. Logga in på ditt konto, gå till beställningsfältet och klicka på annullera.
Observera: Alla annulleringsförfrågningar via e-post har en svarstid på minst 24 timmar. Eftersom de flesta beställningar i allmänhet skickas inom 24 timmar efter att betalningen har mottagits, om du vill att vi ska avbryta beställningen eller om du har problem med att avbryta beställningen, rekommenderas det starkt att du kontaktar oss via vår telefonjour för att slutföra begäran.
När vi har mottagit betalningen tilldelar vi en transportör för din beställning med den information du har lämnat. När paketet redan är på väg och har spårningsinformation är det inte möjligt att annullera otder. Om du fortfarande inte vill behålla din beställning kan du vänta tills du får varan och sedan registrera en kostnadsfri retur online. Du kommer att ha möjlighet att få en ersättning eller en återbetalning.
Kontrollera fraktleverantören på den returetikett som du får. När vi har mottagit varan kommer vi automatiskt att göra alla arrangemang inom 7 till 10 arbetsdagar.